dissabte, 6 d’octubre del 2018

VOLEM D’UNA FINESTRETA ÚNICA MUNICIPAL PER A RECOLLIR SUGGERIMENTS, RECLAMACIONS, QUEIXES O IRREGULARITATS EN MATÈRIA DE SALU


VOLEM D’UNA FINESTRETA ÚNICA MUNICIPAL PER A RECOLLIR SUGGERIMENTS, RECLAMACIONS, QUEIXES O IRREGULARITATS EN MATÈRIA DE SALUT
 la Fundació Sanitària de Mollet gestiona diversos serveis sanitaris de la nostra ciutat i el  Baix Vallès,  la qual presenta en la seva gestió nombroses deficiències i queixes que afecten a la qualitat dels serveis, com són les llarga llistes d'espera, les reprogramacions abusives, la manca de personal substitut, urgències col·lapsades, manca de places a l'hospital soci sanitari etc.
La Plataforma en defensa de la sanitat publica del Baix Vallès recull una part ínfima de les queixes dels usuaris de la sanitat publica, unit al recel o ansietat dels pacients en pensar en possibles represàlies o perjudicis que una acció de reclamació pugui representar per a la seva atenció sanitària posterior. Això impedeix un veritable control de les deficiències en l'atenció sanitària que pateixen els pacients, que a través del sistema actual de control de queixes i deficiències és, a més, molt poc transparent i resolutiu.
El sistema de reclamacions actual no és efectiu, perquè les queixes o deficiències no són notificades immediatament al CatSalut i és el propi Hospital qui ha comès la possible irregularitat, qui recull la queixa o reclamació i qui ha de respondre per ella.
Les respostes que reben els pacients són estereotipades, i responen a fórmules de marketing més que a un veritable mecanisme per a millorar l'assistència i restituir el possible dany o perjudici causat.
l'atenció primària també pateix algunes d'aquestes deficiències i que aquest servei depenen de l’ICS.
l'Ajuntament de Mollet  forma part del patronat de la FSM a través del seu Alcalde.
Pensen que l'administració local ha de ser la garant, com a primera autoritat administrativa i política, de la qualitat dels serveis sanitaris públics que es desenvolupen al territori, tenint la potestat de controlar i supervisar les activitats dels mateixos.
Aquesta mesura pot resultar en un benefici per a tots i totes les ciutadanes, incloent un augment de la transparència en la gestió de les institucions públiques, en la seva qualitat democràtica, i una millor visibilitat de la institució en el seu conjunt, podent augmentar el coneixement i la mediació del funcionament dels establiments públics del municipi
Es per tot això que la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del Baix Vallès i la Marea Blanca de Catalunya ha SO-LICITAT al Ple municipal de Mollet del Vallès els següents
ACORDS:
1º Instar a l'equip de govern municipal la creació d'una finestreta municipal única d'atenció al ciutadà/na  que atengui els suggeriments, reclamacions, queixes o irregularitats que puguin presentar els usuaris sobre els centres sanitaris situats en la nostra població.
2º  Comunicar i difondre a la població a través de mitjans de comunicació públics, privats i institucionals, perquè  qualsevol  usuari de la sanitat sàpiga on dirigir-se, a banda de poder presentar-se a l'Hospital o a qualsevol altre centre sanitari de la nostra ciutat.

JOSE FERIA PORTERO
MEMBRE DE LA PLATAFORMA EN DEFENSA DE LA SANITAT PUBLICA DEL BAIX VALLÉS

PSPBV1web (1).jpeg