dilluns, 14 de desembre de 2015

Resposta de CATSALUT denuncien el retard en el servei de rehabilitació a Mollet

Usuaris denuncien el retard en el servei de rehabilitació a Mollet

CatSalut admet que en els processos no urgents l’inici del tractament triga sis mesos
Usuaris denuncien el retard en el servei de rehabilitació a Mollet..
última actualització: 10-12-2015 (21:07)
Usuaris del servei de rehabilitació de Mollet que la sanitat pública té concertat amb el centre Fisiogestión, situat al carrer Pintor Mir de Mollet, han denunciat el temps que han d’esperar per a la primera visita en els casos no urgents.
La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del Baix Vallès s’ha fet ressò de les queixes i, en un comunicat, diu que en alguns casos han hagut d’esperar vuit mesos per a la primera visita i després un any més per començar el tractament.

Un portaveu de la plataforma ha explicat que ja fa un any que van demanar una reunió amb els responsables del centre a Mollet, però que els van derivar a la direcció de l’empresa a Barcelona. La plataforma també apunta que els pacients que acudeixen per la medicina privada no pateixen el mateix temps d’espera.

Un portaveu de l’Àmbit Metropolità de la Regió Sanitària Barcelona del Servei Català de la Salut (CatSalut) ha explicat que en els tractaments urgents de rehabilitació el criteri de prioritat s’estableix en la primera visita que fa el metge rehabilitador i, segons les dades disponibles a 30 de novembre, la mitjana de dies per a la primera visita i l’inici del tractament dels processos urgents “està dins dels límits establerts, un mes aproximadament”. Pel que fa als processos ordinaris, el mateix portaveu de CatSalut diu que la primera visita amb el metge rehabilitador està també dins dels límits establerts, però per l’inici del tractament “aquest se situa en una mitjana de sis mesos des de la primera visita. Per tal de disminuir aquesta espera, s’està treballant amb l’atenció primària per adequar la derivació de pacients”.


El director de Fisiogestión, Jordi Salas, ha reconegut que el problema del temps d’espera és genèric, però que el centre de Mollet fa l’activitat i compleix amb els estàndards que estableix CatSalut. També remarca que cal diferenciar entre els procediments urgents i els ordinaris. “En els urgents donem la primera visita de valoració dins del primer mes i un cop es valora, si es considera prioritari es manté el criteri, i si es considera no urgent s’inicia el tractament en un termini de sis mesos. És una llista d’espera, però està dins de la normalitat”. Sobre la reunió que els va demanar la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del Baix Vallès, Salas diu que en va parlar amb els responsables de l’Hospital de Mollet. “Em va dir que s’havia creat una comissió i que la informació quedaria vehiculada a través de l’hospital. I em consta que aquesta qüestió ja es va tractar al mes de setembre”

.