la Fundació Sanitaria de Mollet( F. S.M )
trenca la relació bilateral entre la Plataforma i l’Hospital de Mollet per
exigir transparència y aclariments en la gestió dels diners públics.
El dia 28 de gener es va celebrar una
reunió entre la Plataforma en defensa de la salut pública del Baix Vallès i la
direcció de l’Hospital de Mollet (HM) per tractar diversos temes.
S’han obert 13 llits més a l’Hospital
Socio-Sanitari per atendre els casos de grips. Com que els casos de
legionel·losis apareguts a la zona no són superiors a 4 i en no haver-hi focus
d’infecció no ha estat precís alertar les autoritats sanitàries ni a la
població.
La plataforma ha traslladat les
queixes d’usuaris del servei d’urgències perquè el tracte rebut no ha estat en
alguns casos el mes adequat i el temps d’espera és molt llarg. La Direcció
replicà que el servei d’urgència atén
uns 200 usuaris al dia i que els temps d’espera s’ha reduït molt. Es reduiria
més si s’han fes un bon ús és a dir, si durant el dia els pacients fossin atesos
en primer lloc en els seus CAP’s i a la
nit per les urgències de l’Hospìtal.
Pel que fa les operacions de cirurgia
d’espatlla a d’altres hospitals el temps d’espera és de tres o quatre anys i a
l’Hospital de Mollet és de dos. Per a reduir aquest temps s’ha obert un nou
quiròfan que només es dedica a aquest tipus de cirurgia; La recuperació posterior
és ambulatori i finalment domiciliari.
Comunica que el programa informàtic
per a la programació de visites a l’Hospital des dels CAP’s està en fase de
finalització i s’implementarà aviat.
La Direcció nega que alguns del pacients de les
mútues passin davant d’altres de la llista d’espera de visites a les consultes
externes de l’Hospital i que les mútues tenen el seu propi espai i agenda
diferenciat de l’Hospital. Tanmateix informa
que hi ha unes 190 persones de la zona afectades per d’hepatitis C i serà el
CATSALUT el que haurà d’informar del
nombre de persones que reben el tractament d’última generació.
La plataforma demana claredat i
transparència. Els ciutadans i ciutadanes tenen dret a la informació sobre la
sanitat tot recordant que es sufraga amb els impostos. Les dades estadístiques
sobre la sanitat, els pressupostos, despeses, tipus de gestió, tipus de
tractament, medicació, nombre d’afectats, etc. són dades públiques.
La participació de la Plataforma o entitats milloraria
la gestió de la sanitat i evitaria en molts casos la manca de transparència com
és el cas de la gestió de la Fundació Sanitària Mollet. Exigim tenir accés als
comptes de la Fundació per saber com es gestionen els nostres diners.
És per aixó que s’ha tramés una
queixa davant del Síndic de Greuges el qual fa les recerques necessàries per a
resoldre-la el que ha portat als portaveus de la F.S.M a trencar la relació
bilateral entre la Plataforma i l’Hospital de Mollet.
La Plataforma continuarà participant
en el Consell de Participació ciutadana de la FSM on s’hi troben representades
diferents entitats relacionades amb la salut i la sanitat, així com els
ajuntaments de l’Àrea d’atenció de l’HM i el Soci-Sanitàri. El Consell de
Participació és un òrgan consultiu i informatiu.
Plataforma en defensa de la sanitat
pública del Baix Vallès.
Mollet del Vallès, febrer 2015.