Es fa l’aprovació de
l’acta anterior
Es comenta que la
Plataforma ha demanat que s’incorporin una sèrie de punts a l’ordre del dia que
es parlaran al final.
· PRESSUPOST
2015
La responsable de comptabilitat
explica l’estat del pressupost 2015, explica algunes diferències per respecte a
exercicis anteriors, dient que en aquest es signa un nou contracte amb CATSALUT
en el qual es paga per activitat realitzada i que això implica anar ajustant bé
tots els càlculs i els que es fa per tal de no tenir dèficit al final de
l’exercici, posen com a exemple:
Una intervenció
quirúrgiques que no s’hagi pogut realitzar tot i està prevista fer-la perquè el
pacient no ha pogut assistir i estar tot preparat per operar aquesta activitat
no la pagaria Catsalut.
Per fer un càlcul de les
activitats han tingut en compte les llistes d’espera de l’hospital així com la
mitjana de llistes d’espera de l’especialitat de tot Catalunya per tal
d’elaborar aquest nou contracte.
També es passa al calcular
basant-se en les activitats que han de realitzar, més que la quantitat de
població ( per capita) que era com calculaven per determinar el contracte.
Aquest nou contracte
incorpora la recuperació per part dels treballadors i treballadores de
l’hospital d’alguns dels drets per al conveni de sector que s’ha aprovat.
Es posa en la pantalla les
dades però no ho donen per escrit.
Dr. Duran explica de forma
genèrica en què consisteix el contracte amb Catsalut, parla de 11.600 altes de
les quals 60% són quirúrgiques i d’aquestes un 80 són ambulatòries i el 20% cirurgia
que implica, unes 60.000 visites consultes externes que inclouen també 2 i 3
consultes, i unes 70.000 urgències menors.
Pregunto si el contracte
es podrà consultar al web de Catsalut i em responen que sí.
· Viciana
passa a explicar la documentació sobre la llista d’espera, en referència als
procediments quirúrgics garantits, diuen que estan en la línia de complir el
que diu catsalut de no sobrepassa el 6 mesos, i en alguns casos que han pogut
detectar alguna incidència ha fet algu tipus de correcció.
Reconeixen que tenen tres
especialitats a mes 90 dies la visita i per tant proposen incrementar la
dedicació de professionals de cirúgia pediàtrica , UT Dolor, i Cirurgia
Vascular.
Pel que fa a la llista
d’espera de les proves complementàries, fa una distinció entre proves
diagnostiques que la mitjana és de 30 dies en visita ordinària, i proves de
seguiment que les marca l’especialista..
Els caps de cada servei
són els que determinen la preferència per revisar els casos encara que els
enviïn d’Atenció Primària.
També comenta el seguiment
d’agraïments i queixes.
Explica tot una sèrie
d’enquestes que s’estan fent en tot el grup, algunes les fa amb recursos propis
i d’altres les fa catsalut, o bé en d’altres catsalut presta el programari per
poder-les fer. Són enquestes de satisfacció de diferents serveis.
A partir d’aquestes
enquestes surten els plans de millora del servei, per això és molt important i
és a proposta dels propis professionals.
· Informació
Residència Santa Rosa,
Expliquen que la directora
no ha pogut venir per malaltia i expliquen de forma genèrica la campanya SOM I
SEREM 20 anys, activitats que es faran al llarg del 2015 com per exemple una
jornada sobre la dependència o una jornada de portes obertes.
· Mireia,
Cap d’infermeria, explica un projecte que estan posant en marxa a l’Hospital
sobre Pla de desenvolupament de les persones, que consisteix en formació i
desenvolupament per la projecció del professional que treballa a l’hospital
però també per tenir bons professionals i que aquests es fidelitzin amb
l’hospital.
En aquests moments es
troben en crear el model conceptual amb els perfils que han de tenir, i d’aquí
ha de sortir plans de millores del servei i també plans de formació.
S’està treballant amb
grups de treballs on estan representats tots els professionals , des dels
directius, fins l’últim. I la intenció que es pugui valorar de d’alt a baix i
de a baix a dalt.
Com avui feien la
presentació entenien que era bo respondre a una enquesta que volen pasar també
a la ciutadania que faci servir els serveis de l’hospital, entenen que es pot
respondre en tan que ciutadà o ciutadana que pot venir a visitar-se a l’hospital
i que pot dir prioritzant una sèrie d’ítems sobre que espera l’usuar/a del
professional que l’atent Aquest Pla de desenvolupament de les persones, van
encaminar a seleccionar amb un perfil determinat, on s’avaluarà de forma
contínua al professional, i servirà per també acomiadar si no es reuneix
aquests perfils ( bàsicament parlen de intel·ligència emocional, com tractar a
la gent, relació amb els altres professionals...)
Pregunto sobre si el
comitè d’empresa com està a participant, i ens expliquen que ells aquest tema
es una demanda del comitè , i que hi participen en alguns dels grups de treball
El termini s’haurà de
modular, ja que es un pla que estarà en constant avaluació.
Dr. Duran parla sobre el
comitè de seguretat i salut, dient que es un òrgan molt important a l’Hospital,
que ara han fet que la vigilància de la salut sigui pròpia a través de la
contratació d’un metge especialista i una infermera, i aprofita personal que té
la formació per fer-ho.
En resum el Dr Duran diu
que amb aquest Pla de desenvolupament ha de servir per tal de fidelitzar als
professionals perquè el talent no marxi a d’altres hospitals.
Som prop de 1.000
treballadors i treballadores al grup
· Sobre
el Pla estratègic 2014-2016, entreguen un futlleto i expliquen les línies
prioritàries,
· Sobre
el sistema informàtic diuen que estan treballant i que en breu estar
disponible.
· Si
ho aprova el patronat aquesta setmana l’Hospital serà hospital de referencia
per a practiques de la Universitat de Barcelona
· PUNT
ESTRELLA!!! Obriran un portal de transparència!!!!
ü Informació
sobre les auditories perquè son una institució que te molts recursos públics, i
encara que no són administració pública volen que es coneixen les dades.
ü Qui
són i el currículum que tenen els membres del patronat
ü Currículum
dels directius
Afimoic explica tema
d’exposicions a Lleida i Girona
Es comencen a parlar sobre
els punts que la plataforma ha presentat:
Fibroscan, aquesta prova
al final tenen un acord amb la Clínica Delfos, perquè la Vall d’Hebron te una
llista d’espera considerable, i l’empresa que havia de venir a Mollet amb la
maquinària no assegurava els dies que podia venir, d’aquesta forma amb Delfos
tenen agenda oberta i poden incorporar cada dia a persones si així ho determina
el professional. En aquests moments hi ha citades 76 persones però que
segurament en siguin més, si alguna no ha rebut la citació és perquè
possiblement per criteri mèdic no es correspongui, o sigui proves de seguiment.
Aquesta maquina estaba
prevista posarla en funcionament al mes de Juny y ara sembla que no serà així ,
nosaltres seguint fem aquesta reivindicació.VOLEM UN FIBROSCAN AL HOSPITAL DE
MOLLET JA!!!!!!!
· Sobre
les llistes d’espera es parla sobre que algunes especialitats estan molt
saturades, i tenim queixes que les consultes es produeixen de terminis mes
llarg entre visites. Diuen que s’ho miraran i que són conscients que aquestes
especialitats tenen molts pacients i que han de mirar de solucionar-ho.
· Sobre
la rehabilitació que es fa als centres d’atenció primària, és una revisió que
ha fet CATsalut i el ICS per tal de realitzar alguns processos d’educació
sanitària als centres d’atenció primària, que és a tot Catalunya i que s’ha
mirat que no hi hagi intrusisme professional!! Aquesta és la resposta.
· Sobre
els serveis que es presten a les persones amb fibromialgia, comenten que han
tingut una reunió amb la presidenta i vicepresidenta de l’associació, que avui
dia 17.06.2015 tenien reunió amb els professionals que atenen aquestes persones
per tal de veure les incidències que han mencionat: sobre els terminis que han
d’esperar entre visita i visita que cada vegada és mes llarg. Nosaltres
mencionem el fet que han de tenir en compte que la població de referència es
mes gran i que per tant han d’assumir l’ampliar el contracte d’activitats
d’aquest servei. Ens diuen que ho tindran en compte. Menciono també el fet de
les visites a psicologia, que pràcticament cap persona malalta ha passat i que
seria molt necessari l’ampliació de les hores d’aquesta professional. Viciana
respon, que sap que hi ha una psicòloga però que han de veure quantes hores hi
treballa, i com té l’agenda. Comenta que les hores i els professionals són els
mateixos i que no han hagut cap mena de retallada en el servei.
· La
representant d’Afimoic comenta el tema de les consultes ja que hi ha persones
amb el síndrome de trastorn multiquimic i que la gent va allà amb colònies, desodorant
etc als quals aquestes persones no toleren. Es planteja potser ubicar les
consultes al començament de les Consultes B per tal d’evitar que vagin fins al
final de la sala.
LLUISA GONZALEZ MEMBRE DE
CONSELL HOSPITA DE MOLLET EN REPRENTACIÓ DE LA PALTAFORMA,