L'objectiu
d'aquesta reunió, a instància de la plataforma, era conèixer la situació sobre
diferents qüestions en relació als serveis que presta l'hospital.
Es
va plantejar una sèrie de temes com són els pressupostos i retallades de la Generalitat de
Catalunya, el nou sistema informàtic, programació entre l'hospital i els ambulatoris,
així com la reubicació dels llits que han quedat buits després de l'obertura
del socio-sanitari , la derivació de les urgències cap als ambulatoris en
horari diürn en patologies lleus per descongestionar les urgències de
l'hospital , exposició de la proposta de la creació d'un servei de psiquiatria
24 hores com existeix a l'Hospital de Granollers, la utilització del quiròfan
que hi ha al sociosanitari , la millora i ampliació de l'atenció a l'usuari ,
la inclusió d'usuaris de Caldes de Montbui , llistes de espera i la
possibilitat de la creació d'una UCI entre d'altres.
La
reunió va ser positiva en el sentit que es va desenvolupar en un clima de
cordialitat i col·laboració.
Pel
que fa a les respostes als temes plantejats per part de la direcció de
l'hospital, comenta que Catsalut ha contractat la mateixa activitat que el 2012
, també manifesta que s'ha fet un esforç per mantenir les llistes d'espera i
tal com estableix Catsalut no pot superar més d' un any quan abans era de sis
mesos .
El
Dr. Duran, Director-Gerent de la Fundació Privada Mollet
del Vallès comenta que pel que fa al ser
l'atenció a l'usuari es reconeix que cal millorar aquest servei, i que es poden
realitzar suggeriments o presentar incidències i queixes a través de correu
electrònic , web , telèfon i presencialment a través d' un document establert .
Encara que també s’informa des de cada servei s'intenten resoldre les
incidències.
Des
de la Plataforma
animem a les persones que tinguin incidències amb les seves programacions a
l’Hospital de Mollet que facin servir el servei d’atenció a l’usuari, i si ho
creuen convenient fer arribar al correu electrònic de la plataforma per fer-ne
el seguiment : plataformaendefensadelasanitat@gmail.com
La
plataforma insisteix que és difícil d' entendre
que amb menys recursos econòmics i la mateixa plantilla és pugui atendre
de forma satisfactòria els Serveis, es mantingui la mateixa cartera de serveis
amb l’augment potencial de persones usuàries que s’incorpora de manera
definitiva de la Població
del municipi de Caldes de Montbui. La Plataforma transmet la preocupacions de
com això pot afectar a les persones usuàries, que es creu que això augmenti el
temps de la llista d' espera.
Dr.Duran
explica que s’ha intentat fer una racionalització dels recursos econòmics i
humans que han permès precisament poder donar i mantenir la Qualitat a la cartera de
Serveis . Manifesta que part de les Millores realitzades i que avui
possibiliten que és pugui atendre bé a les persones usuàries és gràcies a la
gran qualificació i l’esforç del conjunt de la plantilla de la Fundació Privada
de Mollet del Vallès. Això ha fet possible que l' Hospital no tanqués en
dèficit i que no s'haguessin d’acomiadar a professionals .
Segons
la Direcció que
s’ha realitzat tot una sèrie de processos d' optimització dels recursos i ha
posat alguns exemples com aprofitament de quiròfans, processos de millorar als
Serveis, Reducció de Salaris dels conjunt de personal de l'Hospital de Mollet ,
redistribució dels recursos a través de protocols clínics , i el fet d’un
descens en les persones usuàries immigrants. Tot això fa preveure que es pugui atendre a la població
del municipi de Caldes de Montbui.
La
Plataforma creu clau el paper que ha de tenir l' Atenció primària, als CAPS que
estan oberts fins les 21h, però encara es centren les urgències diürnes a l'
hospital , quan hi hauria les patologies classificades, lleus, entre 4 i 5 que
es podrien atendre des dels centres d'atenció primària . També es comenta que
des de Servei d' urgències de l' Hospital s'ofereix la possibilitat a les
persones usuàries de ser ateses als CAPS .
Des
de la Plataforma
es demana que alguns CAPS de les Poblacions de Sant Fost , Santa
Perpètua,Caldes de Montbui i Mollet estigui obert 24 hores
El Dr.
Duran considera que és prioritari garantitzar que qualsevol ciutadà estigui
atès el més ràpid possible, i això és possible amb els sistemes establerts en
aquests moments , i d' aquesta forma s'optimitzen recursos .
El
Dr.Duran comenta que s'està a l' espera de poder sincronitzar a els sistemes
informàtics existents el de l' Hospital i els que tenen l' ICS a la zona de
referència de Mollet
La
Plataforma ressalta el valor que tenen els professionals que treballen a la Fundació Privada
de Mollet que malgrat el context econòmic i social , i sobretot com a persona
treballadora els afecta la manca de recursos, , i la reducció salarial ,
treballen d' una forma excepcional en la defensa dels serveis que presten de
caire públic
Dr.
Duran ofereix la possibilitat de fer una reunió amb persones de la Plataforma implicada de
Caldes per tal d' explicar com funciona l'Hospital, i els Serveis que ofereixen
.
La
Plataforma de manifesta que caldria tenir
al Municipi de Mollet una àrea d' Ingrés psiquiàtrica atesa la necessitat de la població. El Dr.
Duran explica que al seu entendre, ara per ara, no és necessari aquesta Àrea d'
Hospitalització psiquiàtrica a Mollet, doncs considera que amb una hospitalització
centralitzada és suficient i més Eficient
En
aquesta reunió s’ha acordat entre la Plataforma i la Direcció de l’Hospital
fer reunions periòdiques, que com a Plataforma es valora com molt útils i
positives, per anant informant i comunicant de forma recíproca les incidències
o qüestions que afecten a la ciutadania en matèria de sanitat pública.
Per
a qualsevol dubte o aclariment us podeu posar en contacte amb:
Antonio
López tel 639567622
José
Feria tel. 646997784
Area de Comunicació:
Plataforma en defensa de la Sanitat Pública
del Baix Vallès
Mollet
del Valles 24 de Gener 2014